Zavolajte nám +421 903 741 752

Kde byť online, keď podnikáte?

Zverejnené: 08.06.2016

Svetlo, lupa, wifi, facebook,mobil,twitter, youtube,

V dnešnej dobe si viem predstaviť naozaj už len málo firiem či podnikateľov, ktorí by sa nepotrebovali prezentovať na internete. O to viac na Slovensku, kde vo využívaní internetu a jeho dostupnosti patríme v rámci Európy k tým lepším. Denne sa na internet pripájajú milióny Slovákov, ktorí sú tam buď kvôli práci, hľadaniu informácií, komunikácii či zábave. Ako ich teda stretnúť aj virtuálne, a ako s nimi komunikovať?

Webová stránka je základ

Vytvoriť internetovú stránku so základnými informáciami o vašom podnikaní či firme dnes nie je problémom ani pre človeka, ktorý zrovna nie je programátor. Vytvoriť však stránku, ktorá bude dobre navrhnutá vizuálne aj technicky už vyžaduje určité schopnosti a skúsenosti. 

Web je v podstate vašou internetovou pobočkou či kanceláriou. Mal by poskytnúť čo najrelevantnejšie informácie o tom, čo robíte, kto ste, prípade poskytnúť možnosť zakúpiť alebo objednať si to, čo predávate. To všetko bez ohľadu na to, či je návštevník na počítači, tablete alebo mobile. Cena takéhoto firemného sídla je v porovnaní s nájmom priestorov zanedbateľná, pričom vašu stránku navštívi neporovnateľne väčšie množstvo návštevníkov ako napr. kamenný obchod. Práve preto by si mal každý podnikateľ dať záležať na jej dizajne a investovať do nej svoj čas a peniaze.

Vyhľadávanie (SEM)

Ľudia denne hľadajú cez vyhľadávače odpovede na miliardy otázok či informácie najrôznejšieho charakteru. Ak na ne poznáte odpoveď alebo im viete inak pomôcť s ich problémom, tak by ste sa tam mali nachádzať. Na to, aby ste sa zobrazovali vo vyhľadávačoch čo najvyššie, slúži SEO optimalizácia a PPC reklamy.

SEO, čo je anglická skratka pre výraz optimalizácia pre vyhľadávače, vám pomáha zobrazovať sa na neplatených pozíciách. Takáto optimalizácia sa buduje dlhodobo, no jej výsledky môžu mať pre váš biznis veľmi pozitívny dopad. Za návštevy z tzv. organických alebo neplatených výsledkov vo vyhľadávaní sa neplatí nič.

Pri PPC reklame, ktorá sa zobrazuje nad neplatenými výsledkami, platíte za každú návštevu. Výhodou PPC reklám je to, že zobrazovať sa viete prakticky okamžite a viete pomerne jednoducho zistiť, ktoré slová vo vyhľadávaní majú pre vaše podnikanie význam a ktoré nie.

Sociálne siete

Na rozdiel od vyhľadávačov, kde ľudia hľadajú odpovede na svoje otázky alebo riešenia problémov, sa na sociálnych sieťach chcú baviť, odreagovať a komunikovať. Na Slovensku je jednoznačne najpoužívanejšou sociálnou sieťou Facebook. Urobte svoje podnikanie vďaka facebooku otvorenejším a ukážte prostredníctvom fotografií či videí, ako vyzerá vaše podnikanie či jeho zákulisie. Podeľte sa napr. o vtipné príhody či zaujímavosti. Komunikujte s ľudmi na facebooku ako s priateľmi či známimi, lebo ľudia tam nie sú na to, aby nakupovali produkty či služby. Vďaka tomuto si viete budovať pozitívny pohľad na vašu značku a dôveru, čo má následne pozitívny vplyv na predaj.

Ak sú vaši potenciálni zákazníci mladší, tak by ste nemali zabúdať ani na Instagram, Snapchat či YouTube. Rozdiel medzi generáciami je teraz oveľa väčší ako kedykoľvek predtým, čomu sa treba prispôsobiť a myslieť na to dopredu. Všetci raz vyrastú, dospejú, a ak nie sú vašimi zákazníkmi dnes, môžu sa nimi stať neskôr, keď už vás budú poznať zo sociálnych sietí. 

E-mail

Kedysi to bol fax, dnes je to email. Na rozdiel od faxu, ktorý mali len vaši obchodní partneri a sotva koncoví zákazníci, email má dnes takmer každý.

Sú 3 hlavné spôsoby ako sa prezentovať a propagovať v rámci emailov:

Newslettre sú dlhodobo najefektívnejším online marketingoým kanálom. Dôležité je však vybudovať si kvalitnú databázu emailov a silno odporúčam sa vyhnúť spamovaniu a zasielaniu emailov ľuďom, ktorí vám svoju adresu nedali dobrovoľne. Takéto praktiky vám namiesto pomoci len uškodia. Ak posielate alebo budete posielať newsletter, majte na pamäťi, že viac ako polovica ľudí si ho otvorí na mobile, a preto je potrebné ho mať vhodne navrhnutý a zoptimalizovaný.

Gmail, najvyužívanejšia emailová služba na Slovensku, minulý rok spustila možnosť umiestnenia reklám pre všetkých. Vďaka tejto forme propagácie sa vieme dostať do emailových schránok aj takých užívateľov, ktorých email ešte nemáme. Zobraziť sa im vieme napr. na základe toho, ak odoberajú emaily nášho konkurenta, či podľa toho, čo ich zaujíma.  

Často zabúdaným miestom, kde sa dá prezentovať zadarmo je emailový podpis. Zaslať aj stovku emailov denne, nie je dnes nič neobvyklé, tak prečo to nevyužiť. Vložte do svojho emailového podpisu aktuálnu ponuku, akciu alebo najnovší blogový článok z vášho webu.

Zhrnutie

Popísal som vám 4 najzákladnejšie miesta na internete, kde by sa mal nachádzať dnes už každý podnikateľ či firma. Efekt v porovnaní s nákladmi na iné formy propagácie je vysoký, takže predtým, ako si budete tlačit letáčiky, billboardy či natáčať televíznu reklamu sa pozrite na to, ako vyzerá vaša prítomnosť na internete, a či sa tam dá ešte niečo vylepšiť.

Autor: Jakub Gombár | V kategóriách: Online marketing

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies.

Rozumiem